110121

2011-01-21 | 12:31:33 | Allmänt


Hej alla söta små sjörövare!

Hur har ni det hemma i kylan? eller kanske sitter någon vid lite varmare breddgarder som mig? hursom så hoppas jag att ni har det bra. Vi har haft dåligt väder i två dagar nu och idag så blev det bra väder igen men vi hade en tur inbokad, vi har faktiskt sett lite kultur idag. Vi stack iväg 08.30 imorse och kom tillbaka 19.00. Har kikat på deras dans, träskulpturer och tillverkning, silver och tillverkning, sten och tillverkning, risfält, vattentempel m.m. Varit en mycket trevlig dag och lite kultur är ju faktiskt inte helt fel! :) Guiden snackade en massa gojja om Bali på samma gång, så man lär sig lite.

Vi bara njuter och äter god mat, ena dagen så stack jag, P och F och hyrde moppe över en dag. 50kr kostade det, billigt eller hur? och vad kostar bensinen dåra? jo den kostar 2kr/litern.... jisses tänkt vad billigt jämnfört med hemma. Hursom, vi vågade oss på att äta på ett inhemskt hak, mycket god mat och det kostade min 11kr för en lunch och en vatten. Vid ett turistställle ligger det på ca. 80-100kr. Den som sagt att detta stället är billigare än Thailand kan ta och skita sig i munnen, låååååångt ifrån billigare kan jag lova.



Testade dom jävla fiskarna som finns överallt både här och i Thailand, kittlades ihjäl och jag skrattade så jag grinade dom förata minutrarna men sedan gick det över. Mina fötter blev helt sjukt lena..



Böcker läser jag en hel del. Först ut var Mari Jungstedt - den dubbla tystnaden



tankade lite.







som sagt, läser en del.








Kommentarer
Sabine säger:

jag har beslutat att låsa min blogg på obestämd framtid om några dagar.

ville bara tacka för alla fina kommentarer :)

jag kommer fortsätta kika in här.



(har skrivit ett hejdå-inlägg med lite anledningar)



kram!

2011-01-26 | 13:27:19
Bloggadress: http://enibas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback