supersmarrig vegetarisk pastarätt!

2010-09-29 | 19:14:06 | Allmänt


Nu är vi mätta och belåtna som bara den här hemma, maten blev som jag förutspådde superdupergod. Glömde givetvis att ta kort på tallriken så fick bli i matlådan, och då såg det inte speciellt gott ut men ja - gott vare! Hittade detta receptet i en kokbok hemma hos mamma när jag var där sist och det är verkligen en hit.


Detta behöver du;

Fjärilspasta
Broccoli
Blåmögelost
200g fet mjukost (jag tog greve på 13%)
Mjölk
Zucchini
Champinjoner
Pinjenötter
Basilika
Salt
Peppar


Såhär gör du;

Förbered med att skära upp zucchinin i ca. 1cm tjocka skivor och sedan dela den i fyra trekanter. Skär broccolin till mindre buketter och champinjonerna efter hur stora bitar du vill ha. Hacka några blad basilika till såsen. Koka upp vattnet för pastan och salta lite, när pastan har kokat över halva tiden så kan du koka broccolin och zucchinin i ca. 4min. och underttiden börja med såsen. Såsen - ta 200g fet mjukost och tillsätt 1dl mjölk och låt det smälta ihop, när osten är helt färdig smält så lägg i den hackade basilikan och smula ner mögelost (efter behag!!), salta och peppra.

När pastan, zucchinin och broccolin är klara så slår du av vattnet och lägger det i en gryta tillsammans, häll sedan över såsen och champinjonerna och rör om. Du kan antingen lägga i pinjenötterna och blanda eller om du bara vill toppa med dom tillsammans med ett par blad basilika.









Kommentarer
maida säger:

gött

2010-09-30 | 13:17:13
Bloggadress: http://maiida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback