Chili ConCarne

2009-09-16 | 22:35:27 | Allmänt


Av rubriken att dömma kan ni säkert förstå att det blev chili concarne idag. Jag gör en rätt enkel typ av chili con carne då jag inte ohrkar med alla olika saker oftast. Men jag tycker min är super god även fast den är lättlagad. (:

Du behöver; köttfärs, majs, paprika (gärna två olika så det blir lite roliga färger. te.x röd och gul.), vita bönor, krossade tomater, kryddor, ris.

Såhär gör du; Sätt på riset, stek köttfärsen och skär undertiden paprikan i bitar. Häll köttfärsen i en gryta och i med paprikan, krossade tomater, majs och vita bönor. Krydda med cayenne, paprikapulver, chili, salt, vit/svart peppar and so on efter behag.



Det ser ju inte så himla gott ut, men det är det som tur är (:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback