lördagskväll med äppelpaj!

2009-10-03 | 21:03:31 | Allmänt



Sitter i soffan och slökollar lite på tvn och läser lite bloggar och nyheter. Samtidigt som jag väntar på att äppelpajen som står i ugnen ska bli klar, luktar himla gott just nu kan jag tillägga, ska bli suuuuper gott! Jag gjorde snabb och enkel middag idag, stekt falukorv och stuvade makaroner med kokta morötter och broccoli, hade verkligen ingen ohrk till att stå och laga ordentlig middag idag, är helt trött i huvudet. Somnade en sväng på soffan förut, i ett par minuter bara och det hjälpte lite emot tröttheten. Men det känns som om det kommer bli en väldigt tidig kväll idag. Vi ska käka lite paj och kollar nog på en film. Efter det så kommer jag nog tacka för mig och inta sängen och hoppas på att sova djupt och länge så jag är uvilad imorgon. Ska städa imorgon, mer än så är inte planerat, bakningen då om jag kommer över jäst. Vart ju helt slut i affären! Dumt att försöka handla det dagen innan kanelbullensdag kanske, vad vet jag... irriterande ivartfall jag som vart så sugen på att baka bullar.

Nej nu är det dax att ta ut pajen och vispa vaniljvisp. Yummi! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback