tant barbro..

2009-11-25 | 23:30:23 | Allmänt



.. jag har i flera år vart ute efter ett recept på en sak som min morfars tant brukade göra när vi var mindre. Det var en typ av glasstårta trodde jag. FRUKTANSVÄRT GOD, och jag har flera gånger försökt att förklara vad jag menar men helt utan framgång eftersom jag knappt vet själv vad det är. Hahahahah men fröset, lite kex och typ.. glass har jag försökt förklara det. Satt och kollade lite på nätet nu efter någon go cheesecake och som kom det här  receptet http://www.recepten.se/recept/cheesecake.html upp och jag fick genast flashbacks från barnsbentiden och den goda saken Barbro bakade. Det bara måste vara något av samma stuk, det låter så och det ser framför allt så ut och jag bara MÅSTE testa detta snarast är det som jag hoppas så kommer jag bli överlycklig. Måste införskaffa mig en form med avtagbara kanter så jag kan testa detta receptet!


Nu ska jag ta och tvätta av mig sminket och göra mig redo för natten, sedan ska jag hoppa ner i sängen och börja kolla på någon film är inte riktigt helt trött såklart. Kanske ska ta och klicka hem lite gardiner med? Har ju iaf skaffat oss gardinstänger nu, bara gardinerna som fattas. Jag tycker det är så himla "kallt" utan gardiner i ett vardagsrumm...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback