vad tänker hon med? kakhusets.se

2009-12-09 | 20:15:16 | Allmänt



Jag läser ju några bloggar om dagen och har mina små favoriter men nu när jag gick in på en utav dom så blev jag himla besviken måste jag säga. Kakhuset, som Alexandra & Mattias som dom heter driver har jag följt ett himla tag nu, tycker deras blogg är mysig och supertroligt att se att dom äntligen flyttat ihop nere i Australien efter ett himla långt distansförhållande osv. men blev som sagt idag riktigt besviken på vad jag såg att Alexandra hade skrivit.

Jag printade en del ur inlägget;
deras blogg - "http://Kakhusets.se"   (Jag vet inte varför mina länkar inte syns, någon felkodning)




Tycker det är fruktansvärt fel av henne att yttra sig på det viset. Bara för att man är överviktig/grovt överviktig så borde man inte få kunna åka iväg på semester menar hon? Att vissa är för långa för att åka vissa bergodalbanor, karuseller är ju en säkerhetsgrej för att dom inte ska kunna skada sig? Är man för lång så ben/armar/huvud med risk kan slå i någonstans så är det väl klart att det är en max längd så inga skador kan ske?  Är en "tjock" person inte lika mycket värd enligt dig? Menar så som du uttrycker dig? Att en lång person kan stå över en karusell är no biggie egentligen, men att en större person ska stå över en semester för att den väger mer? Mänskliga rättigheter finns det något som heter, Jag blir så himla förbannad och besviken!






Kommentarer
Miranda säger:

Gud jag kan inte annat än att hålla med dig! Inte bara barnsligt sagt från hennes sida, hela resonemanget i helhet är riktigt klumpigt. Nej, riktigt diskriminerande är vad det är.

2009-12-09 | 20:19:00
Bloggadress: http://mirandasminut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback