Snö och solsken

2009-12-29 | 21:29:25 | Allmänt



Sitter hemma i soffan, under den förträffliga pläden från Chili och är proppmätt men ändå öppnade jag precis Ahlgrens bilar påsen älsk kom hem med förut.. Fick åka bil hem idag, meningen var att jag skulle åka hem imorgon men alltid skönt att slippa åka buss + att det är super skönt att komma hem.

Har ju jobbat idag, sedan så gav jag och syrran oss ut på en ridtur i solskenet, ett väldigt vågat och ärligt försök så att siA. Låset till sadelkamarn hade frusit fast så vi kom inte åt träns och sadel, så fick rotat fram ett gammalt träns och satt grimmskaft som tyglar och sedan red vi barbacka. Det är fruktansvärt halt i Uddevalla, isbanor överallt men i skogen så är det tjock snö så där går det att gå fram. Dock hade vi inte räknat med alla jävla småträd och stora monstergran grenar som hänger och ligger överallt så man knappt kom fram och med två hyper araber blir inte saken lättare. Resluterade i fruktansvärt många skratt och en avramling då man fastnar i grenar och hästen försvinner under en.. Som vi skrattade åt alla tokigheter som hände, sedan så blev det alldeles för halt på vägen så vi hoppade av och gick dom sista 2,5 km tillbaka till stallet och tro pelle att jag halkar och slår i knät, just my luck. Jag är pinsamt klumpig ibland alltså.


Här kommer egrann bilder.





började jobba vid 07.30 idag, vid egrann över 8 så va det hur fint som hellst ute. Vilken morgon, synd att det inte går att fånga på bild.



Snö, Snö, Snö.





älskade Nischaala, hur fint med grimmskaft då? - HAHAHA!



Rex springer med när vi rider och busar som fasen.



himla fint, dock gick det inte riktigt att fånga på kort som sagt, iaf inte med mobilkamran.



Beninja Me, första gången vi tog ut henne barbacka idag och första gången i repgrimma. Hon var super duktig!



Rex & Syrran.







Kommentarer
Ellinor säger:

va fan är de min hjälm?!

2009-12-31 | 23:20:33
Bloggadress: http://ellinorej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback