Jag avskyr leriga hagar!

2008-10-09 | 16:20:33 | Allmänt


Hejsan vänner!


Imorse vaknade jag av att min mobil ringde något så hysteriskt, svarade som vanligt halvsovandes och hatar när folk ringer och väcker mig på morgonen. Spec när jag inte har sovit direkt mycket inatt. Det var iaf mamma som ringde och gapade "du måste springa och ta in hästarna! Hovslagaren kommer om ca 30 min"    älskar vi inte att bli väckta så? ett "snälla kan du" skulle inte skada sådär om man väcker mig på morran!
Och var inte 2 hästar jag skulle ta in, utan 6 stycken. Penny, Pepzi, Faxital, Sansina, Nischaala och Bolisia. Faxital vägrade att komma så fick springa efter han i nästan 30 min. Dessutom så är hagarna så jävla leriga i början och såklart så lyckas Bolisia skvätta ner mig egrann när hon skulle ta ett litet skutt för att komma ur leran. Tack Tack!

Nyvaken, hungrig, trött, lerig, och sur som en citron, så började min dag idag!  PERFEKT!

Nej nu har jag käkat egrann, macka med ost och honung på. Ih, ska fortsätta ute i stallet, håller på att städa hela stallet och håller på och fixar egrann, lätt förtjänta pengar, ska även börja att tvätta och smörja alla träns och sadlar nästa vecka. lätta pengar va de ja. En hel del att göra rent kan jag lova!

Nej nu går jag ut igen (:






Puss på kinden ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback