Morgon i stallet, och en super god frukost.

2008-11-06 | 10:18:13 | Allmänt


Gmorgon vänner.

Jag har varit vaken sen halv 9, kom upp utan att klaga på mig själv och det känns skönt, även fast jag inte kom i säng förens 3 tiden inatt och låg vaken i säkert 1h till. Men dom få timmarna jag fick sova hjälpte tydligen supermycket. Jag har nyss varit ute i stallet och gett hästarna frukost och släppt ut dom. Jag håller även på att lära upp en tjej som heter Pernilla att mocka och hur ut/insläpp och fodring går till så hon kan ta stallet lite då och då, då (många då nu ja..) mamma vill vara ledig och jag inte kan så kan hon istället.. Jaja ni fattar grejen ni är väl inte dumma heller :)

Sitter just nu och äter frukost, va super hungrig hann inte käka innan jag gick ut imorse. Men nu så, ost och honungsmacka, sedan philadelphia?(vild gissning på stavningen!) ost och isbergssallad och tomat på en. MUMS! Sjukt gott, dricker även en kopp thé, jucie och mina dagliga C-vitamins tabletter. Snart är jag helt och hållet redo för att spendera resten av dagen i stallet med. Ska ju mockas alla boxar, visserligen så har jag Pernilla som hjälp idag och der är lite skönt med tanke på Svanskotan, som förövrigt känns mycket bättre idag, knarkar fortfarande alvedon och zonsalva dock! Ska även ta tag i spolboxen, det är fullt med täcken och gud vet allt som ska tvättas, men våran tvättmaskin i stallet är sönder och inte fått den nya än så det har samlats där, men dax att börja spola av pollarna varje kväll för att leta mugg och hålla mugg borta så där måste rensas.. Kollar jag ut igenom fönstret så står hästarna och äter ensilage. mysiga dom! Nej nu ska jag återgå till frukosten och njuuuuta.. PoK


Min tjej står precis utanför. Bästaste Nischaala!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback