hur behandlar jag min hy?

2008-11-04 | 16:56:50 | Allmänt


Jag tänkte köra ett inlägg gällande min hy, jag får alltid komplimanger om hur len jag är "len som en barnrumpa!" och det känns jätte kul. Även fast jag som istortsätt alla andra har icke problemfria dagar då jag gärna gömmer mig med foundation, även fast jag har dessa dagar så är hyn ändå superlen. Tänkte bara dela med mig lite om hur jag behandlar mitt ansikte och med vilka produkter..


Normalvecka;
- På morgonen så tvättar jag alltid av ansiktet och gör rent det med Oliva Cleansing Mousse från CCS som finns att köpa på Apoteket för 62;-. Om jag andvänder foundation så har jag alltid en ansiktskräm under.

- På kvällen så tvättar jag alltid bort sminket, vägrar sova med smink. Det är inte bra för hyn och man är inte så himla vacker när man vaknar på morgonen med en massa gammal smink på sig eller hur? Om man bär mascara är risken att man tappar en massa fransar med. Andvänder rengöringsmjölk ifrån Chanel - Precision. , den är verkligen super bra och dryg. Jag lägger gärna ut lite mer pengar på produkter till ansikte och hår. Tar sedan ansiktsvatten från Chanel - Precision som sista saken innan jag går och lägger mig hyn blir len som en barnrumpas på mig av dessa produkter..



- Andvänder Neutrogena - Visibly Clear, 2-in-1 wash/mask som ansiktsmask 1 gång i veckan. Olika dagar men oftast söndagar så huden vart utsatt för mycket under veckan och helg.


Om jag har en dålig vecka för hyn så andvänder jag Neutrogena - Visibly Clear. så 2-in-1 Wash/Mask och Blackhead Elimination. Lägger 2-in-1 som en mask istället för wash 1 gång i veckan den är med super bra och himla dryg.

Om jag har en jätte jätte dålig vecka så andvänder jag ACO´s acne serie. Räcker med att andvända den serien som man ska i 1 vecka och sedan så har jag en super bra hy igen.




Om jag går hemma så andvänder jag inte smink, det är bara onödigt för huden. Försöker att ofta andvända så lite smink som möjligt, har jag bra hy så skippar jag foundationen te.x. Hur behandlar ni eran hy? Hade varit kul att veta :)

PoK ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback