a broken heart can´t be that bad?

2008-11-11 | 13:05:32 | Allmänt


Hejsan vänner.

Förlåt för att jag varit så seg, det har bara hänt så himla mycket nu i 2 dagar. Har tagit stallet både i förrgår och igår, tog 7h igår då allt bara gick jätte segt och att ensilage maskinen krånglade till tusen och tar hundra år att få ner ensilage utan den - suck! Har fått träningsvärtk i rumpan av allt dragande i ensilaget haha. Har gått upp vid halv 9 nu i 3 dagar i rad och jag går upp som en jäkla zombie varje gång, men direkt jag kommer ut till dom "godmorgon, ge mig mat"- gnäggande hästarna så vaknar man genast till liv, det är så himla mysigt. Va jätte dåligt väder igår igen, det va i stortsätt storm på morgonen så jag kunde inte släppa ut hästarna, lät dom stå inne och fick all frukost inne och släppte ut dom vid 1 tiden då vädret hade lugnat ner sig, regnade dock fortsatt men inte alls lika mycket. Idag regnar det igen såklart, så himla tråkigt väder så jag kan spy på det, var är solen? Stora hagen är så lerig så vill inte släppa ut hästarna där så dom får stå i rundpaddocken och i rasthagar. Ska snart ut och börja mocka så idag blir det en lång dag igen i stallet. Att göra 14 boxar tar sin tid, sedan ska det sopas, delas ut mat osv. tar ca. 5h. då är utsläpp och middags givning medräknad men inte insläpp.. tar ca 15 min, är bara att släppa dom ifrån hagarna och så springer dom in själva, skit smidigt.

Vädigt mycket häst nu det senaste i bloggen, men det är för att mitt liv just nu består av det. Det är det ända jag gör på dagarna, jobbar jag så jobbar jag ju med hästarna.

På fredag ska jag förmodligen till Li på myskväll och det kan bli himla skönt, hon bor ju i Uddevalla nuför tiden hon med. Bränne ska oxå med och ev. lite andra folk. Bakning stod på schemat om jag inte läste helt fel på smset. hihu. Saknat den tjejen, fy fan vad jag tycker om henne. Vi har våra gamla minnen tillsammans kan jag ju lova, båda har förändrats något så dramatiskt sedan dess.. Vi snackade lite om det i Fredags hos Bränne-boy. Nej hörrni nu ska jag ut i stallet igen och återgå till arbetet. PoK ♥




Underbart väder va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback