Long Way To Go....

2007-12-30 | 04:26:14 | Allmänt

Hopp nu vart julen över. Julafton jobbade jag typ till 5 sen så va jag på julemiddag osv med mamma hos chefen ett tag åh käkade gött åh drack glögg och sånt man gör på julen. Vi skulle ju upp tidigt som attan och åka t Trysil dagen efter så vi ohrkade inte dra ihop alla när alla ändå skulle med till Trysil så Eddie, Nettan, Mantis, Jessie va hos Nettans mamma och Petra va med Freddy hos hans mamma. Skulle ju egentligen vart till Åland denna julen och firat med pappa släkten men det blev inte så eftersom det blev Trysil, får ta det nästa år istället hoppas jag!

jahopp Trysil dådå. Första man gör när man kommer upp till stugan (huset) är att korka upp alkoholen ja!
När min sprit tog slut så vart jag full och dum och utmanade Freddy med alkohol, dock så va jag ju inte riktigt vettig i skallen och tänkte inte det minsta på att de va "Morgan med det vita handtaget" (HB MED ANDRA ORD!!!) som gällde. Full åh dum åh 50/50 groggar så groggade vi som kommit dit på (Coffe, Petra, Sparris, Freddy, Jag, Mantis, Jessie och Mamma - dock drack mamma inget eftersom hon tog hand om små barnen Mantis åh Jessie.).
Freddy och jag mest såklart, sagt och gjort att utamana Freddy....... ALDRIG IGEN. Minns inte ett skit, och blev alkoholförgiftad minns som sagt inte ett skit.. men mådde tydligen fruktansvärt dåligt och blev medvetslös och andades inte osv. sånt som händer typ? eh näh! alla var gör rädda åh trodde jag skulle dö så dom skulle ringa abulansen.. när Petra står med mobilen i handen och tryck in numret så får jag tydligen ur mig ett ord (och en jäkla massa dreggel, bubblade tydligen i käften HAHAHAHA) jag sa "Vann"  vart det ända jag fick ur mig och efter det så vart jag tydligen lite mer "klar" i skallen och dom fattade att det skulle bli bra. vad som menades med "klar" vart typ att jag kalvade egrann mer och däckade? men jag andades ju iaf? right? haha fy fan stackars mamma att få se sin dotter sådär..
 
Vaknade klockan halv 6 eller ngt AP FULL inlindrad i två handdukar och ett täcke i badkaret... första jag tänkte va: - Öööööhhhhhhhhm VANNNNNNN!  kännde att jag vart fruktansvärt full och undrade vad fan jag gjorde i badkaret men inget jag minndes så slutade fundera väldigt fort och tog mig ur badkaret och försökte ta mig upp för trappan till sovrummet, men så långt kom jag inte näh.. bena ville inte följa med mig riktigt och inte huvudet heller så landade i soffan! Vaknar sedan vid 9 eller något att alla är uppe och håller på åh ska ut åh åka skidor. Va helt körd alla frågade hur jag mådde osv. fattade typ noll! sen säger Freddy " NU BLIRE MORGAN, SKARU HA DIG EN GROGG KEEELZEN? " hhhhhuuuuuhhh vad jag sprang t toan, sen vart jag körd och låg där hela dagen från 9 på morran t 11 på kvällen... jag mådde så jääääääkla dåligt, Obeskrivligt!                               Gick lixom en hel jäkla dag åt fylla/bakfylla sen dagen efter det så mådde jag inte så jäkla bra heller men då kunde jag iaf följa med ut i backarna (: va skönt att få komma ut lite (H) Fick sedan höra allt om vad som hade hänt osv. låter inte nyttigt! vart tydligen riktigt riktigt riktigt illa :/    tänk om inte någon hade vart nykter nog för att lägga märke t hur dålig jag var? Hade jag dött då? :S   

skrämmande tanke.... drack iaf inte något mer på den resan utan bara göttade mig med att garava åt alla andra medans dom va stup fulla haha, Perra, Angelica åh Maria kom en dag efter oss.. Perra när han är full = Non stop talkin´ ... Han lär ju tala med sig själv när han är ensam!  HAHAHHAHA inte tänkt på det alla dessa år. Sjukt rolig iaf! Trysil vart iaf KANON om man bortser från första 1 1/5 dagarna (H) men det började regna 1 dag innan vi skulle åka hem och skulle tydligen regna imon (idag?) med så vi bestämmde oss för att åka hem idag (igår?) istället. skönt att få komma hem t sin egna säng och sånt, katten med (: 


Hur kommer nyår att bli? Ska bli intressant att se, ska (har tänkt mig iaf......) att vara nykter eftersom jag mådde så förjäääävligt i Trysil. Hoppas jag klarar att säga ifrån för en gångs skull annars brukar folk tjöta sönder mig men dom kanske fattar för en gångs skull!?

Snart bara 1 månad kvar till Thailand <3 FAAAAAAAAAN VAD JAG LÄNGTAR!!!


Nu sitter jag här mitt i natten åh har tråkigt åh kan inte sova... like always!
Var inne och kollade litte grann på www.barskolan.net för att kolla om de vart någon mer som anmält sig till grupp 6! och OOOOH ja. Hela gruppen är full nue :D:D Första gruppen som är helt full! (Zeke och alla sa visserligen till mig att grupp 6 är den mest efterrågade gruppen och alla hoppar på den typ ;) )  Känns sjukt skojj asså! Fan vad jag längtar.  Nääh om man ska försöka sova kanske....



ELINA GRATTIS I EFTERSKOTT!  Flå´t men va ju inte hemma när du fyllde år va ju i Norge och hade inga batteri på mobilen :| men du ska veta att jag sjöng för dig iaf hahahha dom trodde jag va dum i huvvet som började sjunga ´jag må hon leva´ bara sådär utan anledning ;) 18 stora år! SNART JAG MED !!! IIIIIIIIIIH..



Over and Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback