HK

2008-09-11 | 23:22:51 | Allmänt

Idag har de vart en fartfylld dag. Gick upp vid halv 10 (lite senare än planerat med sängen är ju så skön på morgonen!) käkade egrann frukost satte på mig ridkläderna grabbade några morötter och gick ut till stallet, varmade ute idag och har inte regnat så himla skönt. Började med Preme idag, tog in och borstade och mös länge, red bara en kort sväng på han idag då jag hade lite bråttom eftersom jag skulle med mamma in till Granngården osv. men dirr jag kom hem igen så vart det ut i stallet igen och denna gången Nischaalas tur. Amanda följde med ut och red sista gången med trevligt med lite sällskap. Har fått lite att göra under ritterna iaf då både Preme och Nischaala löjlade sig eftersom de blåste en hel del, men men sådanna är hästar ibland, spec araber!


Idag lagade mamma sin indonesiska Kycklinggryta, och den är bara för god. me like big time!
Och imorn ska jag laga paj och god sallad (:   Så kul att vara hemma här med mamma och Håkan och bara umgås, vi hade egrann myskväll idag med, käkat chips och dipp och godis kollat på Idol, färgat håret, och kollade nyss på Hell´s Kitchen! bra att Rock vann tycker jag, blir jämt så hungrig av att se kockprogramm bara haha..  (:


Fortfarande inte bestämmt mig om hur jag ska göra i helgen, kan bara hoppas på det bästa. Har verkligen inte lust till något längre, vill bara gå och lägga mig och sova bort hela helgen så jag slipper tänka på allt. Måste skriva ett CV nu med, igen då jag tappat bort det jag skrev i våras, fått lite mer meriter nu med ju. Vet inte riktigt hur jag känner med att jobba på Bryggeriet? Pappa har ju i stort sätt fixat jobb där åt mig, allt jag behöver göra är att gå dit och prata med honom och prövjobba. Men jag kan som sagt inte helt bestämma mig, och nu blir det förmodligen ändring med skolan med.. Jag har alltid varit skol trött, alltid jag hatar skolan jag mår så dåligt av den, trodde det skulle bli bättre nu när jag bytt osv men icke. Så mamma tycker jag ska skita i den, och Angelica har väl med fått funderingar på att sticka hem igen. Känner att jag vill egentligen just nu bara skita i allt, (förutom körkortet, MÅSTE TA TAG I DET!) om jag ska ta och satsta helt och hållet på det nu och sedan fixa jobb? Då jag kan ta mig vart fan jag vill när fan jag vill? Känner egentligen att jag vill vara nära hästarna hela tiden, jag mår så bra av dom. Det är nog konstigt för folk som inte är djurkära att fatta, men ett djur kan ge så mycket kärlek. <3

Känns jätte, jätte konstigt att vara i stallet nu utan att Pistol är här "/  Kollar på hans box med sorgsna ögon hela tiden, saknar min polle något så fruktansvärt verkligen, men han har det så bra hemma hos Petra i Växjö, och det är ju bara fram tills i vår, (bara? så som mamma säger till mig, bara! Hon lär väl sakna honom med, tänk vad bra min mamma är? köper hem en häst till mig (oss) ändå ifån USA för att hon föll för honom, och gud silket bra köp skulle inte byta mot någon annan häst här i världen Pistol Pete the one and only.) 


Nej nu ska jag krypa ner i sängen och läsa börja läsa på en bok. (kanske se något avsnitt av House först?) Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback