vilka fulingar..

2008-12-18 | 13:34:03 | Allmänt



VARNING
: lååååååååååååååååååååångt inlägg!


... Idag har vi vart hela dagen på stranden, låg i närheten av ett ställe där dom hyr ut Jetski osv. Här nere är det ju så att när man hyr eller lånar något så gäller inga försäkringar. Så om man hyr en Jetski i 30 min för 1.500 bath och något råkar gå sönder eller händer med den så kan det bli en oändligt dyr historia. Det va 4 australienare som stack ut och dom körde rätt galet vad jag såg, sedan när dom kom tillbaka in så hade en list eller vad man säger lossnat lite på sidan (sån där skyddslist!) och dom fick betala nästan 10.000 bath, dom låg brevid oss så jag kunde inte låta bli att tjuvlyssna.
Men det va inte grejen, utan grejen va när nästa kund skulle åka... DOM HOPPADE PÅ HONOM FÖR SAMMA GREJ! och sa att han skulle betala osv. då blev killen som hade kört den här jetskin innan så jävla förbannad så han går fram och hej och hå vilket bråk det blev. Polisen som står uppe vid vägen kom ner och kollade vad det va som hände, slutade med att australienaren fick tillbaka sina pengar + 1.500 bath som han betalat för att få åka. Ingen som kom som kund på resten av dagen. Konstigt va?

Pappa har mött två britter som han pratat med en del, helsköna är dom. Dom har legat tillsammans med oss på stranden nu i två dagar, dom är la runt 30 och ser ut som britter brukar göra, som att dom vore överkörda av ett tåg. Men helsköna verkligen, samtalsämnet som flyter på flitigt i våran lilla grupp är fotboll.. mestadels av tiden, tar aldrig slut. haha! Sedan har jag pratat en hel del med den ena av dom som varit barägare i flera år, han har haft i både USA och på Teneriffa så vi har pratat en hel del bar och bartending, kunder osv. Måste berätta en frukstansvärt rolig men lite äcklig sak som hände idag, jag ligger och lyssnar på min iPod och kollar runt omkring mig, och sedan ser jag att en hund är påväg till pappa, (dom ligger och istortsätt sover på mage) börjar nosa osv. sedan går han iväg. trodde jag.. han gick några steg sedan så lyfte han benet och pissade HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA fick efter några sek reaktionstid snabbt tag i en flaska som jag kastade på hunden HAHAHHAHA... Vi brast alla ut i ett garv som varade länge, andra som såg vad som hände garvade lika mycket dom! FRUKTANSVÄRT ROLIGT, antar att det va veckans garv. OUFF!

Igår så va jag ute en sväng, fruktansvärt trevligt. Grabbarna Grus är helt okej ass, tror det är riktigt grymt om jag får lite mer i mig och kan slappna av och släppa loss lite mer. Eftersom jag inte dirr känner någon så blir jag lätt lite för blyg när jag är nykter, men det släpper nog tills ikväll. Inte för att jag tänkt vara nykter idag.. Ska visserligen upp vid 6 till morran, Phi Phi dax men bara över dagen och transfern kommer vid 7, tror ni jag kommer vara död eller död? Gäller att INTE lägga sig att sova när man kommer hem, brukar komma hem runt 5-6 tiden så det är ju perfa såfall. Men får se vart kvällen tar mig, ska ut och käka med grannarna, dom har en dotter på 18 och en son på 20. KANON! kanske kan få med dom att svänga runt lite? lite svenskt folk att hänga med på nätterna istället för alla australienare och britter, jag klagar dock inte


Nej hörrni, nu får jag fasiken ta och ge mig här. klockan är snart 19:30 så jag får börja styra upp mig själv och fixa mig. Vi tänkte vara klara tills 20.00? får se hur det blir ska iaf mötas på restaurangen där vi ska käka vid 21.00!    Take Care


 


UPDATE; Va fasen kom inte detta inlägget in förens nu för? :S
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback