svenska författare

2011-09-19 | 01:12:56 | Allmänt


Jag är en riktig lite läsmal/boklus/whateveruliketocallit och hade skrivit upp en lapp med böcker jag tänkte köpa som jag hört bra om, lappen är självklart borta. Så.jävla.irriterande. Tänkte jag skulle dela med mig av några svenska författare jag tycker är bra och deras böcker. Alla böcker jag nämner (såhär) tycker jag är läsvärda, det är alltså dom jag läst.



Carin Gerhardsen (pepparkakshuset - mamma, pappa, barn och vyssanlull) ska köpa hennes senaste bok Helgonet snart, den lär gå hem hos mig eftersom dom andra tre gjort det.

Mari Jungstedt (den du inte ser, den dubbla tystnaden, den farliga leken) är dom tre böckerna jag läst, men jag kan inte lägga ifrån mig dom och är säkert likadant med resten av böckerna jag med ska köpa på mig i pocket format.

Camilla Läckberg har läst alla förutom dom två sista (fyrvaktaren och änglamakerskan).

Lars Kepler som är ett författarpseudonym har jag läst två av böckerna och det är (hypnotisören och paganinikontraktet) och dom är läsvärda!

Denise Rudberg har läst tre utav hennes böcker (väninnan, storlek 37 och O.S.A)

Roslund & Hellström har läst tre böcker även här (odjuret, box 21 och tre sekunder)


Har några av böckerna hemma men jag tänker köpa mig på alla böcker av dessa författare och läsa igenom. Sitter ni på en massa sköna boktips så dela gärna med er.










Kommentarer
MALIN SUNDIN [FOTOGRAF] säger:

RE: lägg till mig så spelar vi en match, malinsundin :) jag suger :D



önskar dig en trevlig dag!



2011-09-19 | 09:25:54
Bloggadress: http://malinsundin.blogg.se/
anna säger:

jag läste paganinikontraktet på en dag typ. kanske inte världens bästa bok när dte kommer till språket men satan i gatan vad spännande den var!

2011-09-19 | 11:19:36
Bloggadress: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback