101127

2010-11-27 | 21:14:58 | Allmänt


Har varit i stallet exakt hela dagen, har varit en kanondag verkligen. Tyvärr så var båda hästarna väldigt sena så det var bara en som kom innan jag stacl, en KANONFIN halvblodsvalack, svettfux.... HAN ÄR SÅ JÄVLA LÄCKER. Imorgon så får jag se den andra nya, hoppas utsläppet går smidigt imorgon och att dom går ihop fort. Jag kommer sticka till stallet så jag är där till halv 12 imorgon, en tjej ska komma och provrida inför att bli medryttare imorgon nämligen.

Ridturen idag var helt underbar, strålande sol och härlig vinter, dock blåste det lite för mycket så det blev iskallt när man kom ut på vägarna utan massa skog runt sig, men ja det hör vintern till. -9 hade vi i stallet, BRR. Vi kom fram till en stor fin äng som vi travade och galopperade runt ett varv och min busehäst BOCKADE och lättade på röven i galoppern vilket han aldrig gjort innan, blev lite förvånad. Tydligen så är det jätteroligt att ha blivit så busig som alla andra i stallet, men det gör mig då inget sålänge det är glädjeting han har för sig.

Dagen började med en jävla massa skratt över olika ting, Både C och L hade försökt få igång vattenkokaren utan att lyckas så dom svärde över att den var trasig. Jag går in sätter i sladden och TA-DA den funkar. HEHE!



Rex surade lite.



varför äta utifrån om man kan lyckas få av locket och når ner i?







Hugo och Sally hade damp som vanligt.





Idioten som byggde stallet har byggt en fläkt rakt in i stallet vid ena utgången, man kan ju undra vad denna tänkte på? Dom har även byggt stallet i betong.... Vi täckte över fläkten, med en sjukhusfilt sålänge tills en bättre lösning kommer.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback