rababer/vinbärs paj a´la Keela.

2010-07-29 | 20:38:58 | Allmänt


Nu är pajen färdig och jag ska vispa upp lite vaniljvisp och sedan ska jag ta mig en bit. Sa ju att jag skulle dela med mig utav receptet så det kommer här.

Du behöver;

Rabarber
Vinbär
3dl mjöl
2,5dl socker (1dl till pajdegen)
125g smör
Vaniljsocker

Såhär gör du;

Sätt ugnen på 200grader, skölj bären/rabarberna och skala rabarberna lite tunnt. smöra en ugnssäkerform och lägg i fyllningen (bären/rabarberna). Blanda 3dl mjöl och 1dl socker i en bunke, tärna ner 125g smör och knåda ihop det. Strö socker över fyllningen ca. 1,5 dl beroende på hur sura bär/rabarberna är och givetvis beroende på hur söt du vill ha din paj. Jag tar även och strör över lite vaniljsocker. Smula sedan över degen och kasta in den i ugnen i ca. 20 min (tills degen är gyllenbrun).

Servera pajen varm eller kall tillsammans med lite vaniljvisp eller en klick vaniljglass. :]








Kommentarer
Malin säger:

Ååå rabarberpaj är ju sååå jävla gott =P

SV: Tack så mycket =)

Okej inte så långt ifrån mig då, bor i olskroken men är på semester i Lerum at the moment!

2010-07-30 | 13:54:39
Bloggadress: http://mjomalinjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback