how it´s made

2010-07-29 | 19:43:20 | Allmänt


Sådär ja, nu är pajen inne i ugnen och göttar till sig. Det fick bli mer vinbär än rabarber då det inte var så mycket rabarber som jag trodde men det spelar ingen roll. Rabarberna var rätt sura så hade på en hel del socker.. Jag tänkte dela med mig utav hela receptet lite senare.

Skölja är alltid viktigt! + ta bort ev. kvistar och skit. Rabarberna "skalade" jag lite lätt och skivar ca. 1cm tjocka.



Smöra formen och lägg i rabarberna och vinbären - sockra. (beror oftast på hur surt/sött du själv vill ha det och hur sura bären är!)



Smuldegen - hur gott?



smula över och sedan in i ugnen i ca. 20min i 200grader.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback