kantarellplockning.

2010-08-24 | 16:14:13 | Allmänt


Jag fick ett otroligt sug på kantareller så jag ringde mamma och frågade om vi kunde ta och plocka svamp när jag kommer och hälsar på och det var ett självklart JA! jag fick. Mamma är en flitig svampplockare när kantarellerna visar sig och har alltid massvis med svamp i kyl och frys. Trattkantarellerna börjar väl visa sig nu men om ca. 1-1,5 vecka trodde hon att dom skulle vara framme helt. YEEEY! Gillar ni kantareller? DET ÄR JU SÅ OTROLIGT GOTT!

Efter en snabbis i skogen förra året, man kan få tag i rätt mycket på bara 30min - 1h om inte en massa andra varit där.







Kommentarer
krilleman säger:

kantareller e så goooott!! bara steka dom i lite smör eller ostron soya, MUMS!

2010-08-24 | 18:31:39
Bloggadress: http://krillovski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback