Kladdkake muffins a´la Keela.

2009-11-23 | 22:32:34 | Allmänt






Fick en påminnelse av mobilkamran att jag måste städa ugnen i dagarna. Muffinsen blev ivartfall supergoda och delar med mig av receptet som är det vanliga kladdkake receptet jag brukar andvända + att jag tog och hade i Daim. (Jag brukar även ha i lite extra vaniljsocker, är en sucker för vaniljsocker. Har även i lite vaniljsocker när jag vispar grädde.)

2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
1 1/2 msk vaniljsocker
1 krm salt
100g margarin
2st Dubbel Daim

ca. 16st.

Vispa ägg, socker och smält margarin, häll sedan i torrvarorna och vispa. Krossa dubbel daimen i sina förpackningar väl och häll sedan i smeten och rör runt. Sätt ut 16st formar på en plåt och lägg en stor klick ev. 1 1/2 klick av smeten i varje form.  Gräddas ca. 10min i 200 grader, låt svalna en liten stund efter du tagit ut dom och servera med en klickgrädde på och gärna lite bär. Lycka till! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback