kind-nyp!

2009-07-16 | 20:01:37 | Allmänt


Guuud vad dagen har gått fort, blåsten avtog men vi gav oss ut på en runda, först åkte vi till Nina´s och käkade lunch sedan så åkte vi en runda bland pappas fastrar Miriam och Damaris. Kollade in Miriams nya husbygge och Damaris underbara stuga och satt där i nästan 2h och bara tjötade. Att jag varje gång får höra om hur mycket jag växer och får nyp i kinden bara för att, haha mina kinder är snart helt röa om det ska fortsätta. Hur lik jag är både pappa och mamma osv. Tja, ligger kanske något i det ivartfall. Sedan var vi och handlade, åkte ner och skaffade fisk i hamnen som nu hänger på rökning och som jag har lovat att smaka på senare...... (kors-i-taket hoppas det går bra!)

Har spenderat 2,5h med blicken ner i en bok på verandan sedan vi kom hem, och nyss ätit middag. Är helt slut och funderar på att lägga mig och läsa igen en stund innan jag tänkte gå en kvällspromenad. Gå ner till hopptornet och kolla lite, det är nytt sen jag va här sist. Alla som bor vid vattnet här på föglö har i stortsätt egen brygga och strand. Farfar har inte hunnit fixa brygga än då huset är någorlunda nybyggt (2år), men det går allt att gå ner i vattnet här iaf om man är kräsen så går vi bara över till det gamla huset där det finns. 2 min bort ligger som sagt en fin badplats med ett nytt hopptorn som jag tänkte inviga ikväll ev. Annars får det bli imorgon, dom har lovat bra väder. Om vi inte ska ut och hälsa på en massa folk igen vill säga, pratades om att vi ev. skulle ta och åka in till stan (mariehamn) och spela minigolf och äta och lite sådär får väl se vad som händer.. (:

Neeeeeej, läsa sedan kvällspromenad med Kajsa (farfars hund)
CYA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback