Morning...

2009-01-03 | 09:39:36 | Allmänt


God morgon sömntutor!

Jag har varit vaken i 2h och känns riktigt skönt. 
Gick upp starx före 8a och klädde på mig och begav mig ut i stallet, gav hästarna mat och släppte ut dom. Så himla smidigt att jag bara kan öppna en hage och släppa dom hästarna som ska ut i den för dom springer dit dirr. Hade tagit destu längre tid om jag hade behövt leda varje häst ut till sin hage, just nu står valackarna tillsammans mina hästar Pistol och Morando tillsammans med Bolack och Faxital, sedan Preme tilsammans med Pepzi, och sedan resten av stona i en annan hage. Det vill säga, Bolis, Bolisia, Pepita, Beninjame, Nischaala och Sancina. Tyvärr så fick vi ta bort Penny medans jag va i Thailand, när jag kom hem så var det en stor saknad efter älskade Penny. Och Faxiola har vi lånat ut på foder till Ellinor, så hon finns numera i Lerum fram tills våren.. skönt med inte så himla många hästar varje vinter längre. Ibland har vi ju för många, alltså jätte ont om plats då i vårat ändå någorlunda stora stall,  16 boxar och 4 spiltor. Ibland blir det väldigt mycket häst här i bloggen, men det är inte så konstigt så ni får helt enkelt stå ut med det!

Har precis käkat frulle med Linéa, himla skönt att bara kunna sitta ner lungt och stilla på morgonen. Jag fattar varför folk tycker om morgonar (när jag väl är uppe ur sängen!), tagit ett tag för mig att förstå men faktiskt himla mysigt. Jag körde pst och hunoungsmackor idag, så gott. Och en kopp gott thé till + litet glas oboy vid sidan om. Gott-gotti-gott-gott. Nej hörrni, nu ska jag ta och torka håret, klä på mig, fixa mig lite och åka och jobba. Hoppas ni får en underbar lördag!

Btw. Publicerade ett inlägg igår kväll som fortfarande inte har kommit upp på bloggen? "/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback