cheferna tillbaka på plats, nu dansar inte råttorna på bordet längre..

2009-01-21 | 16:19:00 | Allmänt


.. dagen började inte bra idag heller, vaknade 10.01 alltså var jag 1 minut försenad till jobber redan, somnade tidigt igår runt halv 11 och ändå försov jag mig? Aldrig kommit ur sängen så fort tror jag, haha! Kjelle var i receptionen när jag kom och så brun han va, gris..  Ingela kom en liten stund senare och hon va minst lika brun hon.. Dom har tagit bilder på den nya lägenheten dom köpt med världens havsutsickt, vill så gärna åka till Brasilien nu, så sugen.. Jag har sånna möjligheter att få det så billigt med ett fruktansvärt bra boende så jag borde ta chansen snart. Pernilla och Anders (chefens dotter och hennes man) har köpt takvåning med pool som dom får till sommarn, vilka töntar, vem vill ha en sådann lixom? vill oxå ha så oändligt med pengar. Men jag ska inte klaga bara för att jag inte kan köpa en takvåning med pool i brasilien, eller hur? Nåja, vad är väl inte en bal på slottet... (Jag har ju ändå tillgång till att få låna de när jag vill i stortsätt! muhaha.)

Idag lagade jag världens godaste baconröra till lunch, så kul att alla uppskattar min mat!
Kjell tycker jag är riktigt duktig. Jätte kul..



recept till baconröra a´la Keela.

6-7 port (gissa om killarna äter mycket där uppe?)
i detta recept behöver man inget salt.

2 paket bacon
4 dl creme fraiché
3 dl matlagningsgrädde
4 stora färska champinjoner
1 gul lök
svartpeppar
vitpeppar
citronpeppar
ketchup

Stek löken i lite strösocker och stek där efter champinjonerna, lägg i en stor gryta, strimla baconen och stek till dom är precis klara, inte så dom blir krispiga. Skölj av baconen i varm vatten snabbt, och släng ner det i grytan. Rör ner creme fraichen och grädden och låt puttra in, krydda sedan med svartpeppar, vitpeppar och citronpeppar och en klick ketchup.

Inte alls svårt, går snabbt och är kanon gott. Servera tillsammans med spaghetti och en god grönsallad!




Nej nu ska jag en sväng till Uddevalla ska käka på Thaien. Mumma!
Just de ja, Grattis till Åzzie som fyller år idag! Hipp Hipp Hurra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback