skadeglädje, är den enda sanna glädjen?

2009-02-15 | 11:29:02 | Allmänt


.. Jag vet inte ass, men jag kan skratta något så fruktansvärt på andras bekostnad när dom te.x halkar och ramlar på röven, ramlar av hästen, snubblar och slår sig, välter med cyckeln, går in i en dörr, vägg osv. Igår kväll när vi satt och kollade på film så ringer min mamma och är döds alvarlig till en början med

M;  Varför svarar du inte i mobilen? Det har hänt en olycka.
K; Den är död, eh, vadå?
M; Mhm en olycka!
K; VAD HAR HÄNT?  
M; Jag har fått en spricka i svanskotan.


och där så började jag as grava, frågade vad som hade hänt så berättade hon hela historien, för att göra den kort så va hon ute och gick med Pistol som Linéa och hennes kompis satt på så halkade Pistol till och ramlade ner som bambi med benen åt alla håll och kanter, ungarna hade flögit åt andra hållet och mamma hade ramlat på röven precis brevid Pistol. Kunde inte låta bli att skratta! Detta innebär ivartfall att jag har jobb tills mamma kan jobba i stallet igen, så idag ska jag jobba imorgon och iaf minst 1,5 vecka kan jag tänka mig men vi får se hur det blir med det där. Jonna ringde mig halv 3 inatt, vad hon hade på hjärtat vid den tiden undrar jag verkligen haha, ska ringa upp henne nu ivartfall. Sedan ska jag göra mig lite havregrynsgröt +  diska och dammsuga! (Bränne, Jocke de va NI som skulle diska)  Sedan tänkte jag ev. titta på film eller så kommer trynet hamna ner i en bok. Time will tell..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback