regn och rusk!

2008-10-21 | 23:55:55 | Allmänt


Hejsan vänner!

Hur har eran dag varit?

Jag har som sagt jobbat lite idag eftersom jag tog stallet. Jag har bestämmt mig för att betala hela min reunion resa (färd till och från sthlm, reunion biljetten, mat, alkohol osv.) själv eftersom pappa betalar en himla massa andra saker just nu, han är världens bästa pappa och han skämmer bort mig på tok för mycket.. Snart åker jag till Thailand med, det närmar sig med stormsteg verkligen. Så snart är det jag och Tess på högtalarna på Zafari in på morgon timmarna i tre hela veckor igen (;

Jag bestämmde mig för att hjälpa till att ta insläppet idag med, hästarna brukar ju komma direkt vi ropar på dom när dom vet dom ska in i värmen men idag så kom bara Faxital och Bolack dom står ju i en hage som är säkert 12 ggr mindre visserligen så dom hörde när jag ropade men inte alla andra pga. regnet och blåsten. Så jag fick helt enkelt börja att traska ut i ovädret med lera upp till knäna, det är helt sjukt vad det blåste och regnade. Jag letade väl i säkert 15 min innan Nischaala, Bolisia och Preme kom springandes till mig. Men inga andra, fasen oxå men dom följde med mig och fick in dom. Ut igen och leta, hittade dom i dungen och dom följde så rart med mig nu när dom hört och sett mig. fyfasen vad jag frös. Kaos inne i stallet då 8 hästar bara springer omkring och vägrar gå till sina boxar. (Dom går oftast in själva och vet exakt vart dom står och är jätte duktiga med det, men idag gjorde dom uppror.) men tillslut slutade dom virra runt och hamnade på rätt platser. Tog över 1h för att få in 10 hästar idag det va helt galet vad lång tid.. Så jag av helt slutkörd när jag kom in och somnade fint på soffan tills för bara en liten stund sedan. Har duschat och fixat mig inför natten och är monstertrött så blir att sova nu. Nattinuffsan ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback