Blogg-torka va de ja?

2008-10-27 | 23:19:01 | Allmänt


Hejsan vänner, sry för den oändligt torra torkan men jag har mina anledningar.


Hur har ni haft det i dagarna? Jag har haft det helt sjukt stressigt, varning för ett långt inlägg haha (:

Jag åkte ju hem ifrån Växjö i söndags kväll och gud ska veta att det inte var problemfritt ass. Börjar med att redan på stationen står det lika mycket folk som ungefär ryms på tåget. Det var helt tjockt av folk på perrongen, jag lyckas lite fint knö mig emellan några och hamnar långt fram och kommer in snabbt igenom dörrarna, ve och fasa att hela tåget redan var FULLT så att folk redan stod upp, helvete oxå tänkte jag.. Eftersom det är söndag kväll så visste jag ju att det skulle vara mycket folk och jag hade såklart glömt bort att ta platsnummer så jag stod där utan någonstans som jag fick lov att sitta och jag skulle ända till göteborg denna resan tar ca 3h vanligvis.

Tåget börjar rulla och stannar i alvesta och stannade en jäkla stund sedan frågar jag vad som händer så sa hon att dom kopplade ifrån Göteborgsvagnen eftersom den delen jag stod i skulle till köpenhamn.. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN, va som tur va inte bara jag som gjort detta misstaget utan ca 15 personer till.  Lyckas knö oss ut och springer som aldrig förr till dom andra vagnarna och vi hann som tur va men de va inte många sek till godo. Samma sak i detta tåget inga platser, folk stod och satt på varandra. Dom ropar sedan ut i högtalarna att pga platsbrist (skojja inte?) så behöver dom byta tåg till ett större och så lägger dom till lite fint "ni som har bokat med sittplats kan tyvärr inte längre följa dessa då platserna inte har samma nummer, så först till kvarn gäller.. Vi kommer anlända om ett par minuter och avstigning sker på vänster sida, ni ska gå ner för trappan och undertunneln så ni kommer till den högra delen av stationen där tåget står och väntar"  tror ni att folk nästintill slogs för att komma först? det ösregnade såklart ute och min packning och mina högaklackar klarade inte av att springa igeonom all lera som dom flesta unga gjorde. Jag hann tyvärr inte få en plats eftersom jag va så himla långt fram i tåget :( men jag drog fram en påse ifrån väskan och satte mig på golvet haha.. :D  Vi va över 1h försenade, tur att pappa kunde komma och hämta mig istället för att ta bussen.

Jag hade en stor jäkla vandringsväska som vägde säkert 15kg + datorväskan som packning. Gaarg inte ok när man ska hålla på att vela med tåg ass!

Nej nu har det blivt väldigt mycket här.. rundar ner. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback