Morando

2008-11-19 | 20:13:04 | Allmänt


Hejsan vänner.

OUFF VAD JAG ÄR TRÖTT. Kan säga att sitta i en bil i ca 6h tar kraft haha, eller kanske inte riktigt så men man blir så himla seg man rör ju inte på sig direkt mycket. Nu har jag en häst som är ägd av mig ståendes i stallet, Morando. Han var högre än vad hon sagt och piggare men det gör mig verkligen ingenting. Jag älskar utmaningar så jag är helnöjd. Han va super go och jag är redan förälskad i honom han har varit helt lugn även fast han kommit till nytt hem med nya hästar och människor, han är inte ens ynkapynka stressad eller uppe i varv. Gav han lite ensilage, vatten och kraftfoder och han mumsade på och verkade stormtrivas så känns jätte bra verkligen att det verkar gå så himla lätt, snart är det insläpp för alla andra och ska bli kul och se hur dom reagerar och hur han reagerar.. Kör stadigt och släpper ut han med Bolizia och Faxital imorgon, dom är ju unga och snälla så han får vänja sig med nya sakta men säkert. Tänkte ta med han ut på en promenad imorgon bara, inte rida utan gå så han får se lite runtomkring innan jag hoppar upp på honom, såklart inte gå alla vägar men tänkte jag tar strandpromenaden och toppen typ. Nej hörrni nu ska jag kolla på Charterfeber innan jag går ut och tar in hästarna. Sedan PANG in i duschen, sedan PANG ner i sängen.

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback