silken glädje...

2008-12-10 | 13:01:34 | Allmänt


... Igår kväll fick jag ett samtal ifrån recpetionen som sa att en städerska hade hittat en digitalkamra som stämde in på min beskrivning av min, jag rusade såklart ner och blev dunderglad av att dom hittat den, dock utan minneskort och batteri? knäppt! Jag gav iaf städerskan 100 bath som tack för att hon va ärlig och lämnade in den. Hon blev jätte glad och bugade himla massa med ett stort leende på läpparna.. Dom är för gulliga här nere, så himla snälla!

Jag sa till pappa att jag istället önskar mig en digitalsystemkamra i födelsedagspresent av honom, fyller ju 4e feb så snart får jag nog en iaf, känns skönt att ha fått tillbaka min. Den är bara drygt 1 år gammal och super bra, den har legat mycket i vatten och tappad x antal ggr i marken och fungerar som den ska fortfarande. Kanon att fortfarande ha kvar och ha med ut och så när den andra är för stor lite dyrare att tappa bort.





Igår så va vi ute och åt dundergod middag och sedan så gick vi och handlade lite på en marknad, inhandlade en väska, en klocka, en plånbok och två superfina lampor. Ska till marknaden i Karon idag och kolla lite.. Igår kom det en massa nya folk till hotellet, varav flera svenskar men barnfamiljer. Kom även nya australienare, jag är nöjd (verkar bara som om de är unga australienare som kommer till detta hotellet inte sett eller hört en ända som är äldre, alla har varit mellan 20-27 av dom jag pratat med och varit ute med!) Idag har jag kört lungt, varit jätte seg och trött. Ska köpa nytt minneskort och batteri till kamran idag så jag kan börja fota lite :)  Nej hörri, nu ska jag ta en tuk tuk till Karon tillsammans med Pappa!

Take Care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback