jag blir så lack.

2008-04-24 | 23:14:00 | Allmänt

Satt och kollade på Insider nyss, och jag blir så arg. Handlade bl.a. om Hästhandlare som köper in sjuka hästar för en billig peng och säljer dom dyrare och helt friskförklarade till en ny köpare.. Förmodligen så proppar hon väll hästarna fulla med medeciner innan dom ska gå igenom en vetrinär besiktning. Vilket jävla as, hur kan man göra så mot ett stackars djur? Menar, usch folk som börjar tävla på en sjuk häst och inte har en anning om att den är dålig förens det syns och den mår fruktansvärt.. Den nya ägaren lär inte må så bra heller när dom upptäcker att deras nya häst är dålig och måste avlivas! Fy fan för sådanna folk som gör sådannt. Ge den där horan Linda vad-hon-nu-hette feting straffet för djurplågning och hela köret.   PANNSKOTT ska hon ha. JAG BLIR SÅ LACK!!  Jag börjar ju stor tjuta på riktigt, så jävla ledsamt och sorgligt. Och jag mår verkligen dåligt i hela kroppen och själen när jag hörde att dom va tvugna att avliva hästen, tur att jag va ute i köket när dom avlivade hästen annars hade väl min goda omelett jag gjorde förut kommit upp lika snabbt igen..

"Mia köpte svenska halvblodet Matisse för 120 000 kronor. Både säljaren och den kända dressyrryttare som hjälpte till med träningen av hästen garanterade att han var i toppform och redo att startas i svåra dressyrtävlingar. Men bara två veckor efter att Matisse kommit till Mias stall var han halt. Mia tvingades kalla på nödslaktaren.

- Jag är övertygad om att Matisse preparerades med smärtstillande medel för att klara sig igenom veterinärbesiktningen innan jag köpte honom. Allt annat är orimligt säger Mia."


Handlat lite om irländarna och britterna som är runt i sverige och lägger asfalt och plattor och skit med, Vi fick ju dom t jobbet förra året. haha sådanna schmäk. Idioter typ!

Fick mysigt besök förut, 10 min innan fick jag ett sms "I mina ögon är du den vackrast på jorden!" tänkte dirr, HAHA Gud vad han försöker aldrig att jag ger mig så fort! sedan så vips så ringer det på dörren.. Det gjorde mig helt ärligt oändligt glad. Du kan nog få mig så lätt om du spelar korten rätt... Du gör mig i stortsätt knäsvag!   (F)



Btw. Jag har lyckats gå kontakt med Zerafia igen a.k.a Anna. Guud vad jag saknar henne, inte sett eller pratat med henne på 2 år.. Inte sedan Pompe dog och där allt gick fel emellan oss.. Hoppas att vi kan träffas och prata igenom allt någon dag.


Tjingeling Badring
Over and Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback